حذف لینک اسپم - چرا لینک های اسپم سایت می بایست حذف شود؟
نوشته شده توسط : عباسی

سئو سایت درصورتی که به تازگی با بک‌ لینک و پیوند‌های بدی مواجه گردیده اید، عصر آن رسیده میباشد که برای برطرف کردن آنان مبادرت نمائید چرا‌که این پیوند‌ها اثرات مخربی بر سکو بندی وب سایت‌تان دارا هستند. به این ترتیب درین نوشته‌علمی فراگیری بهینه سازی پیرامون این مباحث صبحت میکنیم که: این بک‌ پیوند‌ها چه می باشند، به چه شکل میتوان آن‌ها‌را شناسایی کرد و چطور می اقتدار پیوند های اسپم را حذف کرد.

یک کدام از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل برای امتیازدهی، کیفیت لینک و پیوند میباشد و برای دستیابی به‌این امر خطرناک بسیار سعی نموده است. برای او‌لین توشه حذف چنین پیوند‌هایی در ورژن به روز گردیده ی Google Penguin در سال 2012 وقوع افتاد و وبعدها تغییراتی بر آن اعمال گردیده و Panda update پدید آمد. براساس حدس و گمان ها و آخری تغییرات اعمال گردیده برای آپ تو دیت الگوریتم در ماه اپریل قبل، به لحاظ میرسد که حذف این بک لینک و پیوند ها کیفیت بالا یک وب سایت ارتباط مستقیمی داراست.

حذف پیوند های مخرب

روایت گوگل و بک لینک و پیوند های خریداری گردیده
تمرکز گوگل بر روی تارنما هایی میباشد که برای رقابت از بک پیوند های اسپم به کار گیری می نمایند. تا یک سری سال پیشین در صورتی می خواستید که در بالاترین لیست موتورهای کاوش قرار بگیرید کافی بود تا شماره ای بگیرید و یک سری هزار پیوند پیشنهاد دهید. به همین آسانی. ولی آن پیوند ها کیفیت بدی داشتند، آنان به هیچ وجه وجود فرنگی نداشتند. این خبر بدی برای گوگل بود به دلیل آنکه در نتیجه ها کاوش نمی توانست اعتبار یک وب سایت را اکران دهد و بدین ترتیب هرکس که یک سایت و پول داشت می توانست به راحتی رنک بالایی را به دست آورد. گوگل برای اینکه کیفیت حاصل کاوش را ارتقاء ببخشد روشی را ساخت تا توسط آن وب سایت هایی را که لینک و پیوند هایی با کیفیت عالی را از روش منابع رسمی تولید می نمایند شناسایی نماید و سایت هایی را که از لینک و پیوند های اسپم به کارگیری می نمایند جریمه نماید تا به‌این روش چنین پیوند هایی را غربال کرده‌باشد.

به این ترتیب پی بردن چگونگی حذف لینک و پیوند های اسپم با‌گاز به یک کدام از قسمت های اصلی seo تبدیل شد.

بک لینک و پیوند چه میباشد؟
چطور می قدرت بک پیوند های اسپم را شناسایی کرد؟
چطور می اقتدار لینک و پیوند های اسپم را حذف کرد؟
1. بک لینک و پیوند چه می باشد؟
یک کدام از مهمترین فاکتورها برای گزینش یک بک پیوند بد خصوصیت و کیفیت آن وبسایتی میباشد که چنین لینکی از آن آمده میباشد. چنین پیوند های خطرناکی اکثر وقت ها به طریق ذیل قابل شناسایی می باشند:

لینک و پیوند های مبداء گرفته از وب سایت هایی که فقط انگیزه آنان seo میباشد، که به آن‌ها مزرعه پیوند یا این که
Link farm گفته میگردد.
مزرعه لینک و پیوند

لینک و پیوند های به دست آمده از تارنما هایی میباشد که به همگی اذن ی دسترسی به محتوا را می‌دهند، این بدان معناست که آن‌ها دربردارنده گروه ای از مقالاتی می‌باشند که فاقد هر گونه انسجام و هماهنگی میباشد. این ها هم نوعی مزرعه لینک و پیوند به اکانت می‌آیند.
وبسایت هایی که کلاً کیفیت پایینی دارا‌هستند. به عنوان مثال تارنما هایی با اعتبار دامنه یا این که Domain Authority زیر، دربردارنده گروه ای از لینک و پیوند های فرنگی یا این که محتوای ضعیف و تکراری.
هنگامی که پیوند های متعددی از دیگر کشورها به دست میاورید( مثلا تارنما شما بریتانیایی میباشد البته همگی پیوند های آن روسی میباشد ).
پیوند های متعددی دارید که صرفا از یک وب سایت آمده میباشد( مخصوصا در شرایطی‌که این وبسایتی کیفیت بالا زیر باشد ).
در یک مقطع کوتاه پیوند های متعددی از یک سایت به دست بیایند( این بدان معناست که برای این لینک و پیوند ها پول پرداخت شده‌است ).
در اصل گوگل می‌تواند لینک و پیوند های” بد” و” اسپم” را تشخیص دهد، صرفا کافی میباشد تا به غیرطبیعی و ساختگی بودن آنان شک وتردید نماید.

2. چطور می قدرت بک پیوند های اسپم را شناسایی کرد؟
همان گونه که گفته شد در قبلی تارنما های متعددی به جهت داشتن بدلینک های خریداری گردیده یا این که توسط کلاه سیاه seo یا این که black hat SEOs شاخته گردیده بودند جریمه شدند. ولی حتی در شرایطی که از این تکنیک ها به کار گیری نمی‌کنید، ممکن میباشد همچنان تارنما های اسپم گردیده فارغ از اطلاعتان به وبسایت شما لینک و پیوند شوند. مثلا برخی اشخاص گرفتار بهینه سازی منفی یا این که negative-سئو گردیده یا این که ممکن میباشد خطاهایی به وجود بیایید و سبب شود که گوگل یک لینک و پیوند را غیرطبیعی تلقی نماید.

اولی چیزی که نشان می‌دهد شما به جهت بدلینک ها جریمه گردیده اید کاهش دیده گیر در رنکینگ وب سایت تان میباشد.

در صورتی‌که چنین اتفاقی بیفتد می بایست از نخستین منشاء همه لینک و پیوند هایتان را باز بینی فرمائید.

به Google Search Console بروید
در بخش Dashboard، مورد “Search Traffic” را گزینش کرده و بعد از آن برروی “Links To Your Site” کلیک نمائید.
در نصیب چپ، “Who Links The Most” را میبینید، بر کلمه و واژه “More” کلیک نمائید.
بعد از آن، بر عبارت “Download Latest Links” کلیک کرده تا همه پیوند های مو جود در وب سایت تان را که گوگل از آن ها اطلاع داراست را بازنگری فرمائید.
پیوند ها را مرور نمایید، در‌پی لینکی بگردید که ممکن میباشد کیفیت بدی داشته باشد.
شیوه حذف اسپم بک لینک و پیوند

ممکن میباشد شناسایی بعضا از این لینک و پیوند ها بسیار معمولی باشد در حالیکه بعضا دیگر بسیار دشوار میباشد. پیرو URLs بی کیفیت مشتمل بر اعداد و حروف وسیع ، وب سایت های فرنگی، وبسایت هایی که یک‌سری درجه به تارنما تان پیوند گردیده اند، بگردید.

لیستی از پیوند هایی تهیه و تنظیم فرمایید که مطمئن میباشید که سکو بندی تارنما تان را به صورت منفی زیر تاثیر قرار داده اند.
3. به چه شکل می قدرت پیوند های اسپم را حذف کرد؟
بایستی اظهار‌کرد که نمی اقتدار پیوند های اسپم را با گاز و به راحتی از فی مابین موفقیت. درحالیکه ابزارهای آنلاین متعددی در دسترس میباشند، ولی شایسته ترین طرز برای حذف بدلینک های بد به طور دستی و به طرز تحت میباشد:

او‌لین گام این میباشد که با مسئول وبسایتی که‌این بک لینک و پیوند ها از آنجا آمده اند تماس حاصل نمایید و از وی بخواهید که چنین پیوند هایی را حذف نماید. برای اینکار بایستی داده ها تماس او را پیدا کرده و با صادر کردن نشانی اینترنتی از صمیم قلب از او چنین درخواستی فرمائید.
اکثر اوقات پاسخ نمی گیرید. گام دوم این میباشد که خودتان آن‌ها‌را ازبین ببرید. این بدان معناست که از گوگل بخواهید تا چنین لینک و پیوند هایی را در محاسبات الگوریتمی خویش دخیل نکند.
نخست می بایست یک فولدر نوشتاری تنظیم نمائید بهتر میباشد که‌این فعالیت را اولیه در Google Doc انجام دهید، وسپس این را در فولدر .txt رمز گذاری گردیده با ASCII UTF-8 یا این که 7-bit نسخه برداری نمایید.
مطمئن گردید که حذف شدگی ها خیر صرفا در سطح دامنه بلکه در URL نیز انجام داده اید. برای اینکار، “domain:” را در جلوی اسم هر کدام از دامنه ها طولانی تر فرمائید. به عنوان مثال در شرایطی که بک لینک و پیوند هایتان از سایتی با اسم com آمده باشند، بایستی در پوشه نوشتاری خویش چنین چیزی را بنویسید.
آن گاه به Google’s Disavow Tool page مراجعه‌نمایید.
تارنما خویش را گزینش کرده و بر “Disavow links” کلیک نمائید.
بعد فایلی را که صحیح کردید آپلود نمائید.
گوگل یک پیام ترسناک نشان تان خواهد بخشید که میگوید” این یک خصوصیت توسعه یافته میباشد و می بایست با احتیاط از آن استعمال شود…”خوشبختانه شما از اسپم بودن چنین لینک و پیوند هایی اطمینان دارید پس ادامه دهید و بر “Submit” را کلیک فرمائید.





:: برچسب‌ها: سئو سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردين 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: